måndag 17 mars 2008

Jag är en listig människa

Ja inte så som man kan tro. Jag skriver listor. Listor för allt möjligt. Den här veckan har jag semester. Semester bara för min egen skull. Då gäller det:

Tvätta bil ett in och utvändigt.

Tvätta bil två in och utvändigt.

Tvätta bil tre.... (skojade bara)

Städa speceriskåp.

Städa sopskåp.

Städa hyllorna i trappan med vackra saker. Flanellskiktet ska bort.

Köpa nya lampor.

Köpa impregnering till yngsta dotterns fjällkläder. (Kommer osökt att tänka på äldsta dotterns kommentar om lillasysters klädsel. Den lilla har en gång bestigit ett fjäll bärande på en liten röd handväska och går gärna klädd i högklackade pumps och minikjol. Den äldsta dottern bemötte sin mors funderingar om klädsel på fjället med en axelryckning "Det går säkert att få fast pumpsen på skidorna....")

Köpa blommor.

Tvätta fönster och byta gardiner.( Det slipper jag om det blir snöglopp.)

Visst låter det som en härlig vecka!

Muntrationerna har jag ännu inte listat. Däremot maten som ska ätas under veckan. Varje vecka när jag ska städa gör jag en lista på det som ska uträttas och med stor tillfredsställese stryker jag punkt efter punkt. Om jag uträttar något som inte står på listan skriver jag det och stryker för att se vad jag gjort och kunna upprepa det gång på gång så att maken verkligen begriper.

Nu har jag kommit till 879. Av bilnumren alltså. Jag inser att det går sakta och att jag förmodligen blir hundra år innan jag är på 001. Ibland försöker jag forcera genom att smyga runt på varuhusparkeringar och bilfirmor men det känns lite suspekt. Jag hade en ide om att man fick använda nummer som är specialskyltar i stil med "KRILLE" som jokrar, men det var inte ok enligt regelboken. Om du undrar vem som skrivit reglboken så kan jag meddela att författaren kallar sig kommunaltjänstemannen...

1 kommentar:

HellaBella sa...

Låter som du har att göra...trodde du skulle vila under semestern

grannen