torsdag 6 mars 2008

Diskbänken

Jag funderar på det här med bänkarna i köket. När jag kommer hem till andra så är det undanplockat och blankt. Jag plockar oxå men det är tydligt att jag inte plockar bort utan någon annan stans. Hit och dit förmodligen. Det blir så lite plats på mina bänkar om jag mot förmodan skulle få för mig att baka eller så. Jag tittade på bänken bredvid spisen i morse. Nu vill jag ha hjälp. Det ärr minst fem saker som inte hör hemma där:

1Läsglasögon.

2Stort kuvert som är använt men bra att ha.

3Matberedare.

4Olja, vinäger, soja etc.

5Mässingsringar.

6Stickmönster på sockor.

7Ljusbricka.

8Nagelfil.

9Handduk.

10Anteckningsbok.

11Stavmixer.



Och ändå är jag ingen särskilt skräpig människa. Jag städar en gång i veckan och tycker nog att jag håller en acceptabel nivå på hemordningen så det måste vara djuret som kånkar upp alla konstiga saker som borde bo i ett skåp eller så. Jag får ta hit "mannen som talar med hundar" för att få ordning på det här.

Dagens nummer. Jag har hittat 882.

1 kommentar:

IDA sa...

Hum det kan nog vara så att det bor flera i huset. Oj då men vi har det ju väldigt mysigt. Sterilt är ju så himmla tråkigt. Så du borde vara glad att det ligger saker lite här och var.. =)