onsdag 25 mars 2009

Vårsnuva

Jodå, bloggen lever. Jag lever oxå, men med snuva. Jag har tur och är sällan förkyld. Förra året var jag förkyld två gånger och året innan en. Men nu droppar näsan och bröstet värker. Typiskt. Jag ska nämligen ut på resa imorgon. Jag reser ju sällan längre än till Skärholmen. Men nu ska jag till dottern i Trondheim. Och jag ska flyga. För alla er beresta läsare så ska jag tala om att det finns en del människor som inte varit i luften mer än en gång de senaste åren och det var läskigt. Då bar det av till Paris till samma unge. Och nu ska jag genomföra det själv. Jag minns att det brukar vara ett himla pyssel med magiska ritualer som kallas "checka in" osv. Nu har jag en tafflig lapp, ingen fin biljett, utskriven från internet. Och så kom det ett sms "du kan checka in nu genom att vara ja" jag har gjort det och nu vet jag vilken stol jag ska sitta på. Men det känns spännade.
Djuren och jag har tagit en långsam och hostig promenad med svetten pärlande nerför ryggen. Djuren svettades inte.
Sen smet det yngre djuret och skällde på en granne som cyklade förbi. Ett plus till för oss. Nåja, han skällde bara och han kom när jag ropade. (inte grannen)
Jag har blivit så modern nu så jag har lyckats ordna en profil på Facebook. Det känns som när man var liten när man ska fråga om någon vill bli vän med en. Men vad gör man inte för att få se sitt yngsta barns fotogalleri från Japan.

Inga kommentarer: