tisdag 15 april 2008

Yoga

Jag har börjat med Yoga. Lite smått... Väldigt lite om jag ska vara sanningsenlig och det ska man ju. Jag har iallafall köpt en bok. Och läst halva inledningen och känt hur bra det känns. Jag känner att det här kommer att bli så himla rätt. Jag liksom försjönk i ett djupt lugn redan efter en sida. Först kändes det luddigt och svårbegripligt men så snart jag fått på mig läsglasögonen så klarnade det. Jag kommer nog snart stå hopskruvad och samtidigt avspänd i ett hörn och andas lugnt. Jag tycker redan nu att jag fått kläm på andningen. Ut. In. Ut. In. osv. Känns inte så svårt så det här ska jag nog greja.
Jag brukar försöka hålla mig i form och är faktiskt ganska ihärdig. Hallå! Skratta inte det är för en gångs skull sant. Jag har lyft skrot, tränat qi-gong, promenerat och jympatFriskis och Svettis. Ett par gånger i veckan faktiskt. Sista åren har det varit Friskis men just nu har jag en Friskissvacka. Jycken får långa rundor och då räcker jag liksom inte till för mig själv eller hur man ska uttrycka det. Men en egen bok om yoga känns fint. Jag behöver nog komplettera promenaderna med andlig träning.

Nu till dagens fundering; Vad är fästingar bra för?

Mig veterligen så är det ingen som äter dem (inte gråsuggor heller?) och ingen som mår bra av dem så vad fyller de för funktion?

Vår skapare eller om det nu är evolutionen eller DNA som gjort oss och allt annat har ju nåt slags ide, men inte med fästingar vad jag vet. Allt hänger ju liksom ihop med gräs som växer. Kryp som äter av gräset. Nåt större som äter av krypen och som i sin tur gödslar för nytt gräs osv. Men fästingar är iallafall vad jag vet ingen som äter. De är nästan lika bedrövliga som oss människor som vår planet skulle klara sig bättre utan!

Inga kommentarer: