söndag 5 oktober 2008

Storm och regn

Min promenerande kompis har haft fräckheten att vara borta hela helgen så jag har masat runt på promenaderna ensam.
Vädret var ok igår men idag är det lite extra av allt. Maken rann just in genom dörren med två blöta saker som visade sig vara djuren. Jag tror det regnar underifrån....
Igår mastade vi av döttrarnas båt och tack vare en rådig vänninna, en stark make, ett händigt barn och mig funkade det utan större problem. Nog vet jag väl vad en vantskruv är men inte riktigt hur den funkar. Och så måste man tänka så att inte hela skiten hamnar på havets botten. men det gick bra.
Sen på kvällen drällde ett par goda vänner in och vi (vänninan och jag) såg till att inget vin stod och blev för gammalt. Det är annars en risk att räkna med.
Idag har jag unnat mig att slöa förutom en regnig prommis med djuren.

2 kommentarer:

HellaBella sa...

Nu är jag åter tillbaka i civilisationen, ser fram emot promenader...

HellaBella sa...

Du är utmanad hos mig!